Om os

Kærlighed til det gode måltid

Hos os går vi op i jordnære spiseoplevelser – Det gode måltid der samler mennesker og spreder glæde. Dette er grunden til at Madkammeret i 2021 blev skabt, med et solidt fundament i erfaring og madglæde. Bag gryderne står dygtige faglærte kokke hver dag, for at sikre den højest mulig kvalitet og ensartethed.

Vi leger i et køkken og elsker at lave anderledes dage med eller uden temaer og så kan du og dine medarbejde glæde jer til vores fredagsburger, som serveres ca. hver 2. fredag.

Levering med omtanke

Helhedsoplevelsen er vigtig, og derfor leverer vi altid selv vores mad med egene søde chauffører i Århus og omegn – på den måde ved vi at håndteringen er som vi ønsker det. Ikke nok med det, skal vi også̊ passe på vores jord og fremtid. Derfor leveres vores frokostordning i 100% eldrevne varebiler.

Råvarerne

Hos Madkammeret er sæsonen i højsædet, derfor følger vores udvalg sæsonen skiften.

Vi elsker friske råvare som gerne er lokale og økologiske – Den kærlighed til maden, elsker vi selv, og vil glæde os til at dele oplevelsen til vores kunder

Friske Råvarer

Uden gode råvarer er vi intet, derfor udvælger vi med stor omhu vores leverandører. På den måde sikre vi den bedste kvalitet – Sådan kan vi bedst selv li det, og sådan fortjener vores kunder det..

Læs mere om vores råvarer her på siden

Grøntsager & Frugt

Sæsonen er vores legekammerat, og vores holdning til frugt og grønt er, at det lokale er det bedste. Derfor finder ofte de skæve eksistenser vejen til vores køkken – Krumme agurker, skæve peberfrugter mm. Gerne de økologiske af slaksen, Og når sæsonen tillader det, kigger Samsø Niels ugentligt forbi med frisk Samsø grønt.

Kødet

I danmark er vi eksperter i kød, og alt vores kød dansk. Vi elsker Dyrevelfærd fordi det kan smages, derfor bruger vi Nordjysk Naturkød, glad landgris, dansk kylling og meget mere.

Fisken

Havet omkring os er fantastisk – et helt hav af vidunderlig spise. Vores fisk kommer frisk fra fiskemanden og tilbedes nænsomt.

Brødet

Alt vores brød koldhæves & bages af det lækreste mel fra Samsø – Her stenkværner Morten de skønne økologiske afgrøder og bringer dem til vores køkken hver 14. dag.

Mejeri

Vores friske mejeriprodukter kommer fra enten Naturmælk eller Thise – Økologisk Naturligvis.

Olier & eddike

Vi burger masser af olier, gerne de koldpræssede ender tit i vores dressinger, salater mm. koldpræsset olie er rig på smag og enkeltumættede fedtsyrer – Og vores økologisk æbleeddike fra Solhjulet fuldender det hele

Pasta, ris, linser osv.

Vi burger næsten kun økoligiske varer i denne kategori, og får mange spændene varianter fra en af landets bedste levarandører på området. Fuldkorn er en naturlig ting for os, som sikre et højt fiber indhold og ikke mindst mæthed der holdere længere.

Vores præstationer

Vi er kommet langt, vi gør meget og det er vi stolte af. Her er tallene for specifikt hvor meget vi har gjort.

l. Grundvand skånet 4 Kvartal 2022

Økologi % i 4. Kvartal 2022

Ansatte

Antal El varebiler

Klar på en snak om frokostordning?

Er du blevet nysgerrig? Så er vi klar til en helt uforpligtende snak

YEY! Afsendelsen lykkedes